باتری

نحوه اتصال باتری های ups چگونه است؟

نحوه اتصال و نصب باتری های ups

با توجه به وضعیت اقتصادی موجود در کشور، قیمت انواع تجهیزات الکتریکی روز‌به‌روز در حال افزایش بوده و به همین دلیل افراد سعی می‌کنند با روش‌های مختلف برای نگهداری و محافظت از آن‌ها تلاش کنند. در زمان قطع شدن برق انواع تجهیزات الکتریکی نسبت به دیگر تجهیزات در معرض آسیب بیشتری هستند، چرا که با قطع شدن برق این احتمال وجود دارد که دستگاه‌های الکتریکی خراب شوند.

به همین دلیل امروزه بسیاری از افراد به منظور ایجاد بهترین محافظت از تجهیزات الکتریکی خود از یو پی اس استفاده می‌کنند که در واقع سیستم جریان برق بی‌وقفه است که منبع جریان برق در آن می‌تواند به کمک باتری تامین شود. به عبارتی باتری یو پی اس نقش مهمی در این فرایند دارد و به همین دلیل نیز قصد داریم در ادامه این مقاله به توضیح نحوه اتصال باتری های ups بپردازیم.

محل نصب باتری های ups را چگونه باید مشخص کرد و چه ویژگی باید داشته باشد؟

پیش از اینکه به توضیح نحوه نصب باتری ups بپردازیم، لازم است در ابتدا با محل نصب باتری یو پی اس و ویژگی‌های آن آشنا شوید. همچنین پیش از خواندن ادامه مطلب پیشنهاد می‌شود، مقاله باتری ups چیست را مطالعه نمایید تا به صورت کامل با انواع و مشخصات آن آشنا شوید. دقت کنید به طور کلی باتری‌های ups به دو صورت Internal و External نسبت به خود دستگاه یو پی اس نصب می‌شود.

باتری‌های External درون کیس و در کنار دستگاه ups متصل می‌شوند. این در حالی است که باتری‌های Internal درون دستگاه نصب می‌شوند. البته همچنین لازم به ذکر است که اغلب دستگاه‌های یو پی اس این امکان را دارند که بتوانید آن‌ها را به دو شکل Internal و External وصل و نصب کنید.

اما دقت کنید که محل نصب باتری‌های یو پی اس باید دارای ویژگی زیر باشد:

ویژگی‌های محل نصب باتری های ups

  • در محل نصب باتری‌های یو پی اس باید به میزان کافی فضا وجود داشته باشد.
  • از دیگر عواملی که شرایط لازم برای نصب را مناسب می‌کند می‌توان به میزان استحکام سطح زیر باتری اشاره کرد، رک‌ها و کابینت باتری یو پی اس در واقع باید بتوانند وزن باتری‌ها را برای مدت طولانی تحمل کنند.
  • دیگر ویژگی که باید به آن دقت کنید این است که نصب دستگاه و یا باتری نباید هیچ مزاحمتی برای دیگر کارکنان ایجاد کند.
  • علاوه بر موارد قبلی باید دقت کنید که حرارت مناسبی برای باتری به مقدار دمای حدود 20 الی 25 درجه سانتی‌گراد ایجاد کنید. البته همچنین دمای کارکرد یو پی اس باید در بازه کاتالوگ دستگاه قرار گرفته باشد. محیط نیز نباید نویز زیادی داشته باشد چرا که می‌تواند تاثیر منفی بر روی دستگاه بگذارد و در نهایت رطوبت محیط باید بین حدود 20 الی 90 درصد تنظیم شود.
  • باید تجهیزات ایمنی لازم و همچنین امکان دسترسی راحتی به یو پی اس‌ها داشته باشید.
  • دقت کنید که در زمان نصب دستگاه نباید به جریان هوا و یا شرایط و موقعیت دیگر تجهیزات موجود تاثیر منفی داشته باشد.
  • باید ابزار سوئیچ، کلیدها و یا کنترل یو پی اس را در یک محیط نگهداری کنید.
  • لازم است برای مکان باتری نیز موقعیت امنی ایجاد کنید.

نحوه اتصال باتری های ups به چند روش امکان پذیر است؟

هنگام تغذیه یک دستگاه، گاهی اوقات، فقط به ولتاژ یا ظرفیت بیشتر یا هر دو نیاز دارید و در مواقع دیگر، باتری بزرگتر در فضای باتری ارائه شده جای نمی گیرد. شما همیشه نیازی به خرید باتری های بزرگ یا مدل های باتری ندارید که به هر دلیلی در دسترس شما نیستند، می توانید دو یا چند باتری را به برق مورد نیاز خود نیز متصل کنید.

بیایید با چند تعریف باتری شروع کنیم:

  • AMP Hour: یک واحد اندازه گیری برای ظرفیت ذخیره سازی الکتریکی باتری است. رتبه استاندارد یک آمپر است که برای 20 ساعت گرفته می شود اما برخی از تولید کنندگان از استانداردهای متفاوتی استفاده می کنند.
  • ولتاژ: نشان دهنده فشار برق است. برخی از برنامه ها به “فشار” بیشتر، به معنای ولتاژ بالاتر نیاز دارند.
  • بانک باتری: سیستمی است که با اتصال دو یا چند باتری بدون توجه به روش ایجاد می شود.

ممکن است کسی فکر کند که هدف از اتصالات سری، موازی یا سری-موازی باتری ها چیست یا اینکه پیکربندی مناسب برای شارژ ذخیره سازی، سیستم بانک باتری، سیستم خارج از شبکه یا نصب پنل خورشیدی کدام است. خوب، این بستگی به نیاز سیستم دارد، یعنی افزایش ولتاژ با اتصال سری باتری ها، ساعت آمپر باتری (از آنجایی که باتری ها به جای آمپر بر حسب Ah هستند) یا صرفاً به جریان یا قدرت باتری ها با اتصال باتری ها به صورت موازی یا سری- موازی برای حفظ سیستم با توجه به نیاز شما. اگر نیاز دارید که بدانید چگونه این کار را انجام دهید، آموزش گام به گام زیر را بخوانید.

اکنون که با محل نصب باتری یو پی اس و ویژگی‌هایی که باید داشته باشد آشنا شدید، در این بخش قصد داریم شما را با روش‌های مختلف طریقه نصب باتری یو پی اس آشنا کنیم.

پیش از آن ذکر این نکته ضروری است که شما می‌توانید در صورتی که تمایل داشته باشید، خرید باتری ups را از نامیرا نیرو انجام دهید. تضمین قیمت، ضمانت کیفیت برتر محصولات، مشاوره تخصصی رایگان و ارائه بهینه ترین راهکار، پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته و گارانتی بدون قید و شرط از مزایای مهم این مرکز به شمار می‌رود و بنابراین شما می‌توانید با خیال راحت خرید خود را انجام دهید.

سه نوع اصلی اتصال باتری وجود دارد:

  • اتصال سری
  • اتصال موازی
  • اتصال سری-موازی

در ادامه به بررسی هر یک از آن‌ها می‌پردازیم.

شاید جالب باشد بدانید که روش های سری و موازی کردن باتری ها صرف نظر از نوع تکنولوژی آن ها از انواع باتری سرب اسید، لیتیوم و نیکل کادمیم به همین روش صورت می پذیرد.

1. موازی کردن باتری های یو پی اس:

روش های پارالل یا موازی کردن باتری یو پی اس ها یکی از روش‌های اتصال باتری است. باتری‌هایی که به شکل موازی به یکدیگر وصل می‌شوند موجب افزایش ظرفیت آمپر ساعت می‌شوند البته در این حالت ولتاژ ثابت می‌ماند.

متصل شدن باتری‌ها به صورت موازی مدت زمان تغذیه تجهیزات را نیز افزایش می‌دهد، با این وجود به شما اجازه نمی‌دهد چیزی بالاتر و بیشتر از ولتاژ خروجی استاندارد را تغذیه نمایید.

به طور کلی بهترین روش موازی کردن باتری یو پی اس این است که پایانه‌های مثبت از راه کابل به یکدیگر وصل شوند و پایانه‌های منفی از طریق کابل دیگری به هم متصل شوند تا به ظرفیت مورد نیاز برسند.

برای اتصال موازی باتری ها، پایانه های مثبت از طریق یک کابل به هم وصل می شوند و پایانه های منفی با کابل دیگری به هم وصل می شوند تا به ظرفیت مورد نظر برسید.

در شکل زیر، سه باتری هر کدام 12 ولت، 100 آمپر ساعت به صورت موازی وصل شده اند. بنابراین، کل ولتاژ موثر یکسان خواهد بود در حالی که 12V300Ah آمپر ساعت افزودنی است.

موازی کردن باتری های یو پی اس

در اتصال موازی، ولتاژ در هر سیم یا بخش یکسان خواهد بود، در حالی که جریان متفاوت خواهد بود، یعنی جریان افزایشی است. به عنوان مثال:

I1+I2+I3…+In

چه زمانی باید باتری ها را به صورت موازی وصل کنیم؟

زمانی که باید ظرفیت باتری یا رتبه آمپر ساعت (Ah) را با توجه به نیاز سیستم خود افزایش دهید و در عین حال همان سطح ولتاژ را حفظ کنید. به عنوان مثال، اگر دو باتری 12 ولت 65 آمپر ساعت دارید و برای نصب به سیستم 12 ولت نیاز دارید. به سادگی، هر دو باتری را به صورت موازی وصل کنید، جایی که ظرفیت کلی 130 Ah و سطح ولتاژ یکسان یعنی 12 ولت باشد.

به خاطر داشته باشید که در مقایسه با اتصال باتری های سری، باتری به سرعت به صورت موازی تخلیه می شود. شما می توانید این کار را با هر تعداد باتری انجام دهید، یعنی همان سطح ولتاژ را بدست آورید و در عین حال ظرفیت را در آمپر ساعت در اتصال باتری های موازی افزایش دهید.

2. سری کردن باتری های یو پی اس:

دیگر طریقه نصب باتری یو پی اس روش سری است. دو یا چند باتری متصل شده به یک سری موجب افزایش ولتاژ سیستم باتری می‌شود اما آمپر و یا ظرفیت به طور کلی ثابت می‌ماند. دو باتری 12 ولت 100 آمپر ساعت هستند که به صورت سری متصل شده‌اند و می‌توانند 24 ولت تولید کنند اما همچنان توان 100 آمپر ساعت خواهد بود.

برای اتصال باتری‌ها به صورت سری باید قطب مثبت باتری را به قطب منفی یک باتری دیگر متصل کنید تا بتوانید ولتاژ مورد نظر را به دست آورید. باقی مانده مثبت و منفی باز را نیز نباید به یکدیگر تلاقی کنید، چرا که این امر می‌تواند موجب اتصال کوتاه در باتری‌ها شده و یا آسیب‌‌های جدی ایجاد می‌کند.

سری کردن باتری های یو پی اس

در اتصال سری باتری ها جریان در هر سیم یا بخش یکسان است در حالی که ولتاژ متفاوت است یعنی ولتاژها افزایشی هستند به عنوان مثال:

V1 + V2 + V3….Vn

چه زمانی باید باتری ها را به صورت سری وصل کنیم؟

زمانی که نیاز دارید سطح ولتاژ را مطابق با نیاز سیستم خود افزایش دهید و در عین حال همان ظرفیت یا درجه آمپر ساعت (Ah) باتری ها را حفظ کنید.

به عنوان مثال، اگر باتری 12 ولت 42 آمپر ساعت دارید و برای نصب به سیستم 36 ولت نیاز دارید. به سادگی، سه تا از باتری ها را به صورت سری وصل کنید تا ولتاژ 36 ولت و همان آمپر ساعت یعنی 42 آمپر ساعت را دریافت کنید.

به خاطر داشته باشید که تخلیه باتری در اتصال سری نسبت به اتصال باتری های موازی به کندی انجام می شود.

شما می توانید این کار را با هر تعداد باتری انجام دهید، یعنی با اتصال سری باتری ها، 24 ولت، 36 ولت، 48 ولت، 72 ولت DC و غیره را دریافت کنید.

3. سری و موازی کردن باتری های یو پی اس:

شما همچنین می‌توانید با روش سری و موازی کردن باتری های ups آن‌ها را متصل کنید. در واقع شما می‌توانید با کمک این روش و البته حداقل چهار باتری، ولتاژ و ظرفیت را افزایش دهید. این امر ولتاژ بسیار بالاتری در اختیار شما قرار می‌دهد. این روش عمدتا برای سیستم‌های یو پی اس بزرگ استفاده می‌شود. شما برای اتصال باتری‌ها و رسیدن به ولتاژ و ظرفیت بالاتر راه‌های مختلفی در اختیار دارید.

با شش باتری ممکن است که دو سری ایجاد کرده و از طریق یک اتصال موازی و یا دو اتصال موازی با یک اتصال سری به یکدیگر وصل می‌شوند. به عنوان مثال در صورتی که سه ردیف سه‌تایی از باتری را داشته باشید، قطب مثبت تمام باتری‌های ابتدایی در هر سه ردیف با یکدیگر متصل می شوند. همچنین قطب منفی سه باتری آخر هر سه ردیف باید به یکدیگر وصل شوند. باتری‌های میانی نیز به شکل سری متصل می‌شوند.

شاید جالب باشد بدانید که روش‌های سری و موازی کردن باتری‌ها صرف نظر از نوع تکنولوژی آن‌ها از انواع باتری‌های سرب اسید، لیتیوم و نیکل کادمیم به همین روش صورت می‌پذیرد. در ادامه شما را با نکات بیشتری در مورد نحوه اتصال باتری یو پی اس آشنا می‌کنیم.

سری و موازی کردن باتری های یو پی اس

شش (6) باتری هر کدام باتری 12 ولت 28 آمپر ساعت در پیکربندی سری موازی متصل شده اند. یعنی

  • B1 و B2 در سری … 12V + 12V = 24V, 28Ah …اتصال سری
  • B3 و B4 در سری … 12V + 12V = 24V, 28Ah …اتصال سری
  • B5 و B6 در سری … 12V + 12V = 24V, 28Ah …اتصال سری

و سپس جفت این باتری ها به صورت موازی به هم متصل می شوند یعنی دو مجموعه موازی از سه باتری به صورت سری به هم متصل می شوند. یعنی

مجموعه 1 = B1، B3، B5 = سری

مجموعه 2 = B2، B4، B6 = سری

و سپس،

مجموعه 1 و مجموعه 2 = به صورت موازی.

بنابراین ولتاژ موثر و آمپر ساعت خواهد بود

آمپر ساعت (Ah) = 28Ah + 28Ah + 28Ah = 84Ah

بنابراین سیستم در کل بانک باتری 24 ولت 84 آمپر ساعت است.

چه زمانی نیاز به اتصال باتری ها به صورت سری موازی داریم؟

زمانی که نیاز دارید ظرفیت یا رتبه آمپر ساعت (Ah) و همچنین ولتاژ باتری را بر اساس نیاز سیستم خود افزایش دهید. به عنوان مثال، باتری 12 ولت 100 آمپر ساعت دارید و برای نصب به ظرفیت 300 آمپر ساعت و سیستم 24 ولت نیاز دارید. حالا شما دو مجموعه سه تایی باتری دارید، به سادگی، دو مجموعه سه تایی باتری را به صورت سری وصل کنید و سپس دو مجموعه را به صورت موازی وصل کنید، جایی که ظرفیت کلی باتری 300Ah و سطح ولتاژ آن 24 ولت خواهد بود.

شما می توانید این کار را با هر تعداد باتری انجام دهید، یعنی برای دریافت سطوح مختلف ولتاژ و همچنین افزایش ظرفیت در آمپر ساعت در اتصال سری موازی باتری ها. این سیستم در نصب پنل های خورشیدی مختلف و سایر کاربردها استفاده می شود.

چه نکاتی هنگام اتصال باتری های ups باید رعایت شود؟

برای اتصال باتری‌های یو پی اس باید به یک‌سری نکات مهم توجه کنید که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

نکات مهم قبل از نصب باتری یو پی اس

صرف نظر از اینکه کدام یک از انواع اتصالات باتری یو پی اس را به کار می‌برید، نکات بسیار مهمی وجود دارد که باید پیش از نصب به آن دقت کنید. در واقع رعایت کردن این نکات نقش بسیار مهمی در پایداری کیفیت باتری‌ها دارد. از جمله نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اولین نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید و البته به نصب صحیح باتری‌‌های یو پی اس کمک بسیار زیادی می‌کند این است که محل نصب تمیز شود، محل نصب به هیچ عنوان نباید کثیف بوده و یا اینکه هیچ نوع گرد و غباری در مکان وجود داشته باشد، چرا که کانکتورهای الکتریکی که در باتری‌ها موجود هستند، فن‌ و یا دیگر بخش‌ها نسبت به گرد و غبار حساس هستند و باعث ایجاد اختلالات در آن‌ها می‌شود.
  • دقت کنید که محل نصب و قرار دادن باتری یو پی اس باید به شکل افقی و ایستاده باشد. همچنین مکان نصب باید استحکام لازم را داشته باشد.
  • نکته مهم دیگری که در نصب باتری‌های یو پی اس دارای اهمیت بسیار زیادی است، استفاده نکردن از هیچ وسیله‌ای بر روی باتری است. در واقع اگر که هر نوع وسیله‌ای بر روی باتری قرار دهید موجب خواهد شد که تبادل حرارتی بین باتری و محیط بسیار کاهش یافته و این عدم تبادل گرما موجب گرم شدن باتری خواهد شد و با گذشت زمان باتری نیز خراب خواهد شد.
  • در نهایت پیش از نصب باید به سیم‌کشی‌هایی که تکنسین برق انجام می‌دهند، دقت کنید. حتما به تکنسین برق تذکر داده که این سیم‌کشی‌ها به شکل جداگانه انجام پذیر باشند به این دلیل که ولتاژ برق کم و زیاد می‌شود و همچنین این باتری می‌تواند بسیار آسیب‌پذیر باشد.

نکات مهم در حین نصب باتری یو پی اس

پس از اینکه نحوه اتصال باتری های ups را انتخاب نمودید و نکات پیش از نصب را نیز مورد رعایت قرار دادید، نکات مهم زیر را در نظر بگیرید:

  • در زمان نصب بهتر است تنها از یک نفر برای نصب باتری یو پی اس کمک بگیرید. در واقع نصب توسط چند نفر ممکن است احتمال خطا را نیز افزایش دهد. بنابراین شما در نهایت فقط از یک نفر برای نصب کردن باتری باید کمک بگیرید.
  • برای نصب کردن باتری‌های یو پی اس با تعداد بالا در هر یک از مراحل باید بیشتر از شش سلول باتری به یکدیگر متصل نکنید چرا که با این‌ کار ممکن است خطر برق گرفتگی DC برای فردی که در حال نصب باتری ups است می‌تواند بسیار کاهش پیدا کند. دیگر راه و روش نحوه بستن باتری های ups این است که باتری‌های را به صورت سری به یکدیگر متصل کنید و طبقه به طبقه وصل کردن باتری‌ها را آغاز کنید.
  • پیش از به پایان رساندن کار باید یکی از اتصالات باتری‌ها را باز نگه دارید و تمامی اتصالات را به منظور مطمئن شدن بار دیگر بررسی کنید تا در صورت داشتن هر نوع مشکل در اتصالات پیش از ایجاد هر نوع خسارت مهم متوجه مشکل شده و اقدامات لازم را برای از بین بردن آن به کار گیرید.
  • در زمان بستن سرهای باتری لازم است توجه کنید که ابزارهای کاربردی که برای نصب استفاده می‌کنید از جمله پیچ گوشتی و موارد دیگری از این قبیل به سرهای باتری‌های مجاور برخورد نکنند چرا که همین امر موجب کوتاه شدن اتصالات خواهند شد.
  • زمانی که تمام باتری‌ها را به شکل سری به یکدیگر وصل کردید حتما در نهایت با ولت متر و یا ولتاژ دو سر تمامی باتری‌ها را اندازه‌گیری کرده تا ولتاژ درست را به دست آورید.

نکات مهم بعد از نصب باتری یو پی اس

پس از استفاده از هر یک از روش‌های نحوه اتصال باتری به یو پی اس و نصب باتری برای اینکه بتوانید به مدت زمان بیشتری از باتری استفاده کنید باید به نکات پس از نصب که در ادامه ذکر می‌کنیم، دقت کنید.

  • دمای محیط: دمای پایین محیط باعث افزایش عمر باتری می‌شود.
  • بررسی دوره‌ای اتصالات باتری: با بررسی دوره‌ای اتصالات شما متوجه خواهید شد که سر باتری‌ها اکسید نشده و یا اینکه باتری‌ها متورم نشده‌اند.
  • نگهداری درست در زمان جابه‌جایی: در زمان جابه‌جا کردن دستگاه باید دقت کنید که هیچ آسیبی به آن نرسد.
  • محافظت از باتری در برابر فشار: از قرار دادن وسایل بر روی باتری جلوگیری شود چرا که این امر موجب خواهد شد باتری آسیب جدی ببیند.
  • استفاده نکردن از باتری فرسوده و سالم در کنار یکدیگر: باتری‌هایی که فرسوده و یا اسقاط شده‌اند به دلیل نوع مقاومت داخلی که دارند به نوعی مصرف کننده برای باتری‌های سالم به شمار می‌روند که این امر مدت زمان پشتیبانی را به شدت کاهش می‌دهد.
  • جلوگیری از هر نوع نشست گرد و غبار: محیط نگهداری نباید دارای گرد و غباری باشد.
  • قرار دادن باتری در باکس: با قرار دادن باتری‌های مورد نظر در باکس از هر نوع اتصال کوتاه و یا ضربه می‌توانید جلوگیری کنید.
  • انتخاب یو پی اس و شارژ با کیفیت: این مورد در صورتی که به درستی انجام شود می‌تواند تاثیر مهمی بر عمر مفید باتری داشته باشد.

اگر شارژر متصل به بانک باتری دارای تنظیمات ولتاژ برابر با ولتاژ بانک باتری (باتری های سری شده) را داشته باشد (به عنوان مثال 8 باتری 12 ولت 42 آمپر ساعت که به صورت سری به هم متصل شده اند، در صورتی که از شارژر یو پی اس 3 کاوا به صورت 96 ولت باشد)، آنگاه مدت زمانی که طول می کشد تا 8 باتری شارژ شوند برابر است با مدت زمان شارژ یک سلول باتری.

اما اگر به همین یو پی اس 3kVA دو رشته باتری به صورت موازی هر کدام متشکل از 8 عدد باتری 12 ولت 42 آمپر ساعت متصل گردد، مدت زمان شارژ 16 باتری 2 برابر حالت قبل خواهد بود. (مدت زمان دقیق بستگی به تنظیمات شارژر و به وضعیت و میزان دشارژ باتری ها دارد)

برای دریافت مطمئن ترین انرژی از بانک باتری خود، همیشه از یک نوع باتری استفاده کنید، در حالت ایده آل از همان سازنده (ما باتری نامیرا نیرو را توصیه می کنیم). از باتری هایی استفاده کنید که همگی ولتاژ و ظرفیت یکسانی دارند و در صورت نیاز، تمام باتری های موجود در بانک را همزمان تعویض کنید. یک باتری ضعیف ابتدا تخلیه می شود و زمان بین شارژ را کاهش می دهد و باتری ضعیف ابتدا شارژ خود را کامل می کند، به این معنی که در زمانی که باتری های دیگر در حال شارژ شدن هستند تمایل بیشتری به شارژ بیش از حد دارد. بانک باتری به اندازه ضعیف ترین باتری مورد استفاده شما در برنامه قوی است و باتری های ضعیف عمر باتری های دیگر بانک را کاهش می دهند.

نکات مهم نصب باتری یو پی اس

چرا در اتصال سری و در اتصال موازی باتری های یو پی اس، مدت زمان برق‌دهی تجهیزات متصل به دستگاه افزایش می‌یابد؟

همان‌طور که احتمالا می‌دانید واحد چگالی انرژی، ولت آمپر ساعت بوده که از ضرب ولتاژ کل در ظرفیت کل باتری حساب می‌شود. مثالی که در ادامه بیان می‌شود چگالی انرژی در اتصال سری و موازی باتری‌‌ها را نشان خواهد داد.

در صورتی که 3 عدد باتری 12 ولتی با ظرفیت 20 آمپر ساعت داشته باشید، اگر این 3 باتری به شکل سری به یکدیگر متصل شوند در نهایت مجموع ولتاژ آن‌ها 36 ولت اما دارای ظرفیت ثابتی خواهند بود. چگالی انرژی نیز از ضرب کردن 36 ولت در 20 آمپر ساعت حساب خواهد شد که به میزان 720 ولت آمپر ساعت است.

حال اگر این باتری را به شکل موازی به یکدیگر متصل کنند، ظرفیت کل 60 آمپر ساعت خواهد بود اما ولتاژ 12 ولت ثابت می‌ماند. از ضرب کردن دو عدد ذکر شده چگالی انرژی 720 ولت آمپر ساعت به دست خواهد آمد. بر این اساس صرف نظر از نحوه اتصال باتری های یو پی اس چگالی ثابت خواهد ماند.

چرا نباید باتری قدیمی را با باتری جدید سری کنیم؟

دقت داشته باشید اگر باتری قدیمی را با باتری جدید سری کنید، باتری قدیمی توانایی اولیه خود برای تحمل جریان جدید را ندارد به این دلیل که ظرفیت آن با گذشت زمان افت می‌کند. این در حالی است که باتری جدید جریان زیادی را خواهد کشت و همین امر نیز موجب می‌شود تا به باتری‌های قدیمی فشار بیش از حدی وارد شده و در نهایت آن را از هم متلاشی کند. حتی ممکن است با گذشت زمان باتری جدید شما نیز آسیب ببیند. از دیگر عواقب این امر همچنین می‌توان به ترکیدن باتری و یا پخش شدن اسید اشاره کرد.

سخن پایانی

امروزه بسیاری از افراد به منظور رها شدن از مشکل قطع شدن برق، اقدام به خرید یو پی اس کرده‌اند. البته از یو پی اس حتی در صنعت‌های گوناگون نیز استفاده می‌شود و به عبارتی بهتر دارای مصارف مختلفی است. باتری از مهم‌ترین بخش این دستگاه‌ها به شمار می‌رود که نحوه نصب آن یکی از مهم‌ترین و البته حساس‌ترین مراحل برای استفاده به شمار می‌رود که افراد باید حتما در مورد آن اطلاعات کاملی داشته باشند. به همین دلیل در این مقاله سعی کردیم به نکات مهمی در این زمینه اشاره کنیم.

در صورت تمایل به خرید این قطعات مهم و یا نصب آن‌ها می‌توانید از خدمات نامیرا نیرو کمک بگیرید. گارانتی بدون قید و شرط، تحویل سریع در تهران، شهرهای بزرگ و شهرستان ها، ارائه خدمات بازدید، نصب، سرویس، نگهداری و تعمیرات سیستم های برق اضطراری و دارا بودن نمایندگی های فعال در کلان شهر های ایران، از مهم‌ترین مزایای این مرکز به شمار می‌روند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *